Vreau sa devin sofer Uber

Acte necesare, procedura de înregistrare Uber și modul de colaborare al șoferilor

Ghid util pentru persoanele interesate sa desfasoare activitatea de Transport Alternativ, repectand toate reglementarile legale din Ordonanța de urgență nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto in anul 2021-2022

Am decis sa publicam acest ghid de indrumarea a soferilor care doresc sa inceapa sa desfasoare aceasta activitate, respectand reglementarile Ordonanței de urgență nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto. Acest ghid are rolul de a explica pe intelesul tuturor care este mecanismul de lucru abordat de firmele partenere (flote partenere), ce comisioane percep acestia, care sunt obligatiile flotelor fata de sofer si fata de contributia la bugetul de stat a taxelor si a impozitelor, pe care acestia trebuie sa le plateasca lunar. Ce riscuri isi asuma un sofer colaborand cu o firma care nu respecta reglementarile in vigoare si care sunt avantajele in cazul unei colaborari 100% legala.

Eliberare copie conformă pentru transport alternativ în București

Uberfleet te ajuta sa obții copia conformă și ecusoanele pentru Uber si Bolt, fără costuri suplimentare

In primul rand trebuie menionat faptul ca serviciile de transport alternativ sunt reglementate de OUG 49/2019, iar pana la 01 februarie 2020 toate firmele si soferii au beneficiat de o perioada de tranzitie pentru a se conforma noilor reglementari.

Încă de la 1 Noiembrie 2019, Uberfleet Partner este activ ca Operator de Transport Alternativ autorizat ARR si este afliliat la platfomele Uber si Bolt.

Colaborarea intre sofer si Uberfleet are la baza trei contracte.

  1. Contract de locatiune/ inchiriere a autoturismului propietate personala.
  2. Contractul individual de munca
  3. Conventia de colaborare.

Contractul de inchiriere se declara la ANAF pentru a obtine un exemplar stampilat, exemplar ce trebuie depus la ARR, sau dupa caz depus prin SPV, urmand sa depunem recipisa ca dovada a inregistrarii.

Copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ se elibereaza, conform cererii operatorului de transport alternativ, pentru o perioada de 1 an, 2 ani sau 3 ani, fara a depasi perioada de valabilitate a autorizatiei de transport alternativ, numai pentru autoturismele care au la data expirarii valabilitatii copiei conforme mai putin de 15 ani vechime de la data fabricatiei. Deci maxim 12 ani vechime, pentru 3 ani valabilitate. Pentru eliberarea copiei conforme este necesar ca ITP-ul sa fie refacut in regim de 6 luni

CREAREA UNUI CONT UBER IN 2024

Documente necesare

Crearea unui cont Uber necesită o adresă de e-mail validă și un număr de telefon. De asemenea, trebuie să creezi o parolă și să accepți Termenii și condițiile și Politica de confidențialitate de pe site-ul Uber.

Procedura de inregistrare presupune sa ai langa tine cateva documente pe care trebuie sa le incarci pe platforma Uber.

  • Permis de conducere (obținut de minim 2 ani)

  • Carte de identitate (vârsta minimă 21 de ani)

  • Certificat profesional pentru conducătorii auto în regim de închiriere

  • Cazier judiciar fără înscrisuri

  • Cazier auto (Istoric auto)

  • O fotografie de profil pentru șofer

Câștigă 300 lei bonus la înregistrare, folosind invitația noastră

Șoferul trebuie să realizeze 50 de curse în București, din momentul în care își activează contul

 

ALEGEREA PARTENERULUI

Ca sa poti desfasura acesta activitate in calitate de sofer este necesar sa aderati la o flota (societate comerciala autorizata ARR). Operator de transport alternativ poate fi orice persoană fizică (PFA) care se autorizeaza la ARR, întreprindere individuală, întreprindere familială sau persoana juridică. O sa explicam situatia in care soferul doreste colaborare cu o societate autorizata ARR, nu o sa explicam care sunt procedurile de autorizare ca Operator de Transport, deoarece sunt o multime de firme care va poate oferii suport in acest sens.

In Romania, firmele mici, cu o cifra de afaceri anuala sub 300.000 lei, pot sa sa se inregistreze ca neplatitoare de TVA. Majoritatea flotelor care ofera servicii de acest fel, sunt neplatitoare de tva in Romania, acestea obtinand un certificat de TVA Intracomunicar de la ANAF. Orice flota care este platitoare de TVA intracomunicar care colaboreaza cu mai mult de 5-10 soferi, risca sa depaseasca plafonul.

Codul intracomunitar (special) de TVA este un cod care se folosește de către firmele care nu sunt înregistrare în scopuri de TVA în România – altfel spus, de firmele neplătitoare de TVA. Acest cod este necesar pentru a putea colabora cu firme din Uniunea Europeană. Mai multe despre TVA poti citi pe Smart Bill

Uber acte necesare

Acte necesare pentru eliberare copie conformă – Uber și Bolt

Documente care stau la baza copiei conforme si a ecusoanelor pentru Transport Alternativ de Persoane cu Conducător

  • Copie a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto

  • Copii ale certificatelor de înmatriculare şi cărţilor de identitate pentru autoturismele, pentru care se doreşte eliberarea copiei conforme

  • Declaraţia pe propria răspundere privind îndeplinirea de către autoturismele respective a condiţiilor prevăzute la art.19 din O.U.G. nr.49/2019;

  • Copia contractului de închiriere a autoturismului;

Cererea se depune la Agenţia Teritorială a Autorităţii Rutiere Române – ARR emitentă a autorizației pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto.
Copiile conforme se eliberează numai pentru autoturismele deţinute în proprietate, închiriere sau comodat, indiferent unde sunt înmatriculate acestea.

CE ÎNSEAMNĂ SĂ LUCREZI LEGAL?